niedziela, 30 czerwca 2013

Poznaj artystów - Krzyżak

Z lekkim przesunięciem ale wreszcie prezentujemy Wam rozmowę z Krzyżakiem!




Włocławski Hip-Hop: Jakie były twoje początki z muzyką?
Krzyżak: Początki... Hmmm jak to początki w 2005r. Mikrofon do rozmów na skype instrumentale z USA zgrane przez kumpla i nagrywanie przed kompem. Mając 13 lat i zajawkę na rap nie potrzebowałem nic więcej. Dziś wspominam to z szerokim uśmiechem bo w końcu tak rozpoczęła sie przygoda, która trwa do dziś.


Włocławski Hip-Hop: Bawisz się trochę w rap i raprock. Przyznasz, że to raczej rzadko spotykane połączenie. Powiedz, skąd u ciebie taka różnorodność jeśli chodzi o  muzykę?
Krzyżak: Rap kocham, to część mnie, to on wdarł się w moje serce lecz z raprockiem było inaczej, bo on się w nim narodził! Wcześniej nie słuchałem rocka, nie jarały mnie gitary, wszystko wrzuciłem do szuflady "Darcie kotów"- myliłem się. Pamiętam pierwsze spotkanie z "Soray" (3dni przed przeglądem "Struna", który zresztą wygraliśmy). Te gitary, ta perkusja połączona z tym co chciałem przekazać wytworzyła taką energię, o której raperzy grający przy podkładzie nie mają pojęcia... Pamiętam pierwsze urodziny "Soray". Sprzedanych biletów ponad 100, a energii tyle jakbyśmy mieli publikę liczącą z 1500 osób! Naprawdę nigdy nie czułem tyle energii na żadnym koncercie we Włocławku. Raprock to zajebista energia, a ja dzięki temu otworzyłem się na dźwięki, które do tej pory omijałem! Nie chcę się ograniczać dlatego nagrywam pod gitary z "Soray" czy electro, ale o tym jeszcze za wcześnie by pisać. Tak czy siak pozdrawiam producentów  RRX Desant!


Włocławski Hip-Hop: Wiemy jacy są ludzie w dzisiejszych czasach, zwłaszcza Polacy. Nie bałeś się, że podejmując się współpracy z Soray ludzie jakoś inaczej będą podchodzić do Ciebie jako wykonawcy?
Krzyżak: Strachu nie czułem do reszty najbardziej adekwatny będzie cytat:

"Mam się przejmować, stresować?
chodzić żałować,pierdole!
bo wole to niz iśc cieniować,po co?
jebać to,weź sam zobacz
bo chodzi o to
by sie spróbować zdystansować
to jest motto,no i
ja to pierdole
nie wczuwam się i nie proszę
tworze swoje ta gorzej
lub lepiej złoże"

Włocławski Hip-Hop: Znamy Cię ze składu 2strony, który współtworzysz z Roneyem i z wyżej wymienionego Soray'a. Ale to nie wszystko bo widniejesz także na YouTubie jako Kaemer i Krzyżak. Wiesz, nasuwa mi się pytanie, mianowicie czemu działasz pod dwoma pseudonimami? Czym różni się dla Ciebie bycie Krzyżakiem od bycia Kaemerem?

Krzyżak: Widnieje Jako Członek "Soray", "2StronyMiasta" z Ronyem, "Szyte Na Miarę" Z DJ. Dieslem, Dawniej 1 z 4 sqadu "Terapia" z Majkim, Bucolem i Muodym, przez pewien okres reprezentowałem "Włocławską Siłe Brzmienia" sumując... Jeden człowiek tego nie ogarnie hehe więc raz nagrywam jako Krzyżak, a raz jako Kaemer choć nawet gdy nagrywam jako Kaemer to nadal Jako KrzyżaK bo KAEMER= Ka- Krzyżak eM- Manniak eR- Rapu


Włocławski Hip-Hop: Przy okazji koncertu Bisza  zdarzył się mały, nieprzyjemny incydent między tobą  i Aleksem. Możesz to jakoś skomentować?
Krzyżak: Chodzi o frajera? Myślę że nie trzeba tu nic komentowac... Wystarczy że on dobrze komentował na Okrężnej.

Włocławski Hip-Hop: Co uważasz o obecnej sytuacji na włocławskiej scenie hip-hopowej? Jakbyś to skomentował?
Krzyżak: Pomijając grupki itp itd to scena ma się dobrze... Mam fajne porównanie bo na pewien czas znikłem i gdy znów coraz bardziej wnikam w to co sie dzieje to micha mi się śmieje i z pozytywów i z głupoty (czyt. Aleks, Herce itp). Pozytywnie wsłuchuje się w "Staruszków" takich jak KOSTEK, WERGAWER, CHMIELAK (CZEKAM KURWA NA COŚ NOWEGO!!!) i jak to mówię jednego z najmłodszych ze starej krwi KARKOSIAKA. Mój ulubiony Kot to DOMINO (Piątka Brachu) jak i czuje że ładny rozpierdol zrobi Meff!! Rudolfik ma potencjał tak jak i Soyer choć proszę chłopaków  o więcej siebie z siebie!! Arti daje rade i trzymam za chłopaka kciuki tak jak i Tomeczek (Dwóch ostatnich nie znam ale myślę że warci są "Udostępniania"). Oczywiście możemy się pochwalić Rappazem, Pawłem W, Ekipą CIB czy nawet nie rdzennymi raperami (Z Pobliskich miejscowości) takimi jak Gontar i Mati z 3czwarte czy Azja z Partyzanta.


Włocławski Hip-Hop: Obecnie raczej mało o Tobie słychać. Pracujesz nad jakimś projektem muzycznym ?
Krzyżak: Prócz tego że szykujemy materiał z Soray'ami w planach mam projekt typowo rapowy z moim starym ziomem Majkim i myślę ze jeszcze w tym roku będzie od nas płynąc muzyka w strone słuchaczy.

Włocławski Hip-Hop: Możesz powiedzieć coś więcej o tym projekcie i zdradzić czytelnikom parę tajemnic?
Krzyżak: Jesli ktoś jest kotem to na bank nie pamieta sqadu "Terapia" razem z Majkim współtworzyliśmy ten projekt i moge o nim powiedziec jedno "Był inny" Styl tego chłopaka jest nie do podrobienia! Właśnie tego sie można spodziewac po tym co wypuscimy! Za warstwe muzyczną odpowie Diesel!
I pierwsze smaczki wypłyną w połowie wakacji.


Włocławski Hip-Hop: Muzyka swoja drogą, ale co jeszcze Cię interesuje? Czym zajmujesz się po za muzyką?
Krzyżak: Kino... Filmy przy których można się nieco zatrzymać i przemyśleć kilka spraw bądź te przy których się mogę rozluźnić oraz kabaret! Kocham się śmiać!

Włocławski Hip-Hop: Wiemy, że jeśli chodzi o muzykę to nie ograniczasz się tylko do jej tworzenia i pisania tekstów.  W pewien sposób pomagasz też innym. Przykładem na to jest choćby organizowana przez ciebie Bitwa o Tamę  czy też  inne imprezy typowo związane z hip-hopem.  Większość raperów  raczej zajmuje się samorealizacja w kierunku swojej twórczości, natomiast Ty jakby poszerzasz swoje pole manewru. Co cię skłania do takich działań?
Krzyżak:  "Włocławek" Miasto w którym prócz wiejskiego miliona nic się nie dzieje. Czasem mam ochotę iśc i pobawic sie przy czarnych rytmach, posłuchac rapu na żywo czy po prostu jestem ciekaw jaki poziom free jest w naszym miescie i dlatego się zabrałem za organizacje imprez. Ktoś to ogarniac musiał no i wypadło na mnie i DJ Diesla. Daliśmy temu miastu "Bitwę O Tame" Załatwiliśmy Koncert "Tego Typa Mesa" w WCK gdzie wjazd był za FREE oraz pare innych imprez w Londonie  czy w starej La Cubanie Tabakierze.

Wywiad przeprowadziła Oliwia B.

4 komentarze:

  1. Przyznam, że wcześniej o nim nie słyszałem. Ciekawy wywiad.

    pozdrawiam
    Kulnaro o kulturze

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze slysze:) ale bardzo dobrze przeprowadzony wywiad i super pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy tylko ja uwazam, ze poznan to kolebka polskiego rapu? ;)

    Zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? Odp u mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Moj byly szwagier heee

    OdpowiedzUsuń