poniedziałek, 26 grudnia 2011

Poznaj artystów - Kostek

Kostek, zwany również jako K.S.T.K to tak na prawdę, po prostu 21 letni Mateusz K. Jego początki to współpraca z Pawłem Wu i Korkiem pod magiczną nazwą TZM (Tańczący z Majkami). Panowie oprócz wielu luźnych numerów wypuścili jeden materiał pod wdzięczną nazwą ,,Pół Żartem- Pół Serio". Od 2007 roku współzałożyciel Projektu 2 K ( Kostek i Korek), z którym również wypuścił dwa materiały Projekt Dwa K-Projekt Dwóch Kozaków, oraz P2K-Serio? Zwycięzca obydwóch edycji ,,Bitwy o Tamę" czyli włocławskich mistrzostw wolnego stylu.Tegoroczny finalista Wielkiej Bitwy Warszawskiej. Współpracował z wieloma raperami z lokalnych podwórek,jak również z tymi z poza rejonu. Jak sam mówi ,,kocham freestyle bo bez rąk słabych potrafi dusić i daje mi skrzydła choć często za cenę duszy". Obecnie trwają pracę nad pierwszym długogrającym albumem Projektu Dwa K o roboczej nazwie,, Na Poważnie"







O:Nagrywasz już od jakiegoś czasu, ale to w przeciągu paru ostatnich miesięcy zrobiło się o tobie głośno. Ciekawi mnie jak wyglądały twoje początki i skąd wzięło się pseudo K.S.T.K?

K.S.T.K- po prostu dodaj samogłoski i powstanie kostek,w sumie już chyba nie pamiętam
skąd się to wzięło.Początki standardowe jak chyba u tysięcy rapujących.Zajawka od zawsze,pierwsze płyty,czy nawet jeszcze za naszych czasów co jest mało prawdopodobne,ale pamiętamy jeszcze kasety. Później mikrofon do skypa,ja, Korek,Paweł Wu( wtedy jeszcze don corleone) i tak to powstało.
Głośno? Co nazywasz ,,głośno"? Myślę, że ktoś kto w tym siedzi w regionie, czy mieście kojarzył mnie od bardzo dawna, a po prostu od jakiegoś czasu postawiłem sobie większe cele.

O:W tym roku brałeś udział w bitwach freestylowych WBW 2011. Jak twoje wrażenia ? Czy udział w WBW coś zmienił u ciebie jeśli chodzi o pole muzyczne?

WBW to na pewno duże wydarzenie,gdyż pamiętam jak parę lat temu oglądałem
chłopaków na warszawskich scenach dzięki uprzejmości youtube'a i myślałem, że
fajnie byłoby kiedyś znaleźć się tam na scenie.Nikt nigdy z Kujaw nie dostał się z eliminacji,
a mi udało się jako debiutantowi dostać do najlepszej 8 tej edycji.To jest coś w stylu spełnienia założonych sobie dawno celów.Co zmieniło? hmm.. przede wszystkim nastawienie
na to wszystko i trochę moją opinię. Wczoraj razem z chłopakami ze śląska, którzy obok mnie walczyli w finałach WBW wybraliśmy się na Wielką Bitwę Szczecińską. Co prawda coś tam zwojowali tylko dwaj z nas,ale nie w tym rzecz. Dzięki freestyleowaniu zrozumiałem, że nie jest ważne z jakiego miasta jesteś i z jakiego regionu,a liczy się zajawka. A swoją drogą ślązacy są zajebiście gościnni i chylę czoła przed nimi. Przed nami jeszcze nie jedna bitwa i nie jedna wypita flaszka wódki.No i uczę się gwary (śmiech)WBW,czy inne z bitew od dawna były w moich planach,ale chyba brakowało troszkę wiary w siebie.Jednak wiem,że to dopiero początek mojej przygody i romansu z polskim freestyle'm.Jeszce się usłyszymy i zobaczymy w niejednym mieście w Polsce.

O:Razem z Dj'em Bajerem szykujecie Mixtape pt. R.E.T.R.O. Skąd wziął się pomysł na tytuł?

Pomysł zrodził się w mojej głowie.Mixtape ten jest długo etapowym mixtape'm, gdyż niektóre kawałki to koniec 2010 roku i w sumie cały koncept mixtape to w pewnym sensie powrót do ludzi miejsc i chwil , których już czasem nie ma i za którymi czasem przychodzi nam tęsknic.Z resztą miał być to powiedzmy 8-trackowy mixtape, dziś jest 15 numerów. Miał ukazac sie pierwotnie w moje urodziny tj 9 stycznia 2011 roku,a jak dalej pójdzie będziemy mieli rok obsówy. Koncept zmieniał się kilkukrotnie, jednak chciałbym zauważyć, iż mixtape ten będzie tylko tłem i nadaniem smaku temu co dopiero nadejdzie. A nadejdzie ode mnie i Korka, i to już całkiem niebawem słuchacze dostaną od nas niespodziankę w formie klipu/videorelacji i zapowiedzi.Swoją drogą mixtape jest już skończony i chyba przyszła pora by go rzucić.

O:Na profilu Facebookowym informowałeś o selekcji kawałków na mixtape. Skoro R.E.T.R.O jest materiałem typowo retrospekcyjnym, nawiązującym do"czasów, muzyki, ludzi, miejsc i życia, którego dzisiaj już nie ma" czemu zdecydowałeś się wyrzucić z tracklisty "Dorosłem"? Wydaje się, że kawałek tematycznie pasuje do całości.

Selekcja to trochę wygórowane słowo,ale masz rację użyłem go.Nie chcę do końca nudzić słuchacza 16 kawałkami w retrospekcyjnym klimacie.Dlatego te o podobnym brzmieniu niestety trzeba było wyselekcjonować i wybrać,,mniejsze zło" (śmiech).Zawęziliśmy troszkę listę,bo to tylko krótka zapowiedz tego co nastąpi.

O:Skoro już zacząłeś ,z mojej strony zbrodnią by było nie spytać,czy odsłonisz chociażby mały rąbek tajemnicy jeśli chodzi o wyżej wspomniany przez Ciebie projekt z Korkiem.

Wiesz co, płyta z Korkiem to chyba dla mnie coś więcej niż zwykły projekt. Znam się z nim parę lat,przyjaźnimy się i wiem,że zawsze mogę na niego liczyć. Wypiliśmy parę dobrych litrów wódki razem i pewnie nie jeden wypijemy. Poza tym zajebiście podoba mi się połączenie mojego rapu z jego i taką płytę mieliśmy nagrać od dawna,ale chyba nie byliśmy do końca gotowi i dojrzali by dać materiał,który będzie lekko mówiąc przekrojem ostatnich 5 lat.Widzisz, my jesteśmy lirycznymi raperami, trochę osobistymi i można by rzec zdarza się ,że nawet smutnymi.Zależy nam,żeby nie była to zwykła płyta, którą będą kojarzyć ludzie we Włocławku,ale żeby było to coś co odbije się echem w Polsce.,,Na poważnie" bo tak nazywać się będzie płyta, to rzeczywiście będzie płyta, do której podejdziemy poważnie.Mastering/Mix oraz wszystkie inne detale dopniemy na ostatni guzik. Mogę zdradzić tylko,że wśród gości nie zabraknie ludzi z naszego regionu tj Projekt Ganges i Azja,Bajer, Jarza. Więcej szczegółów, single,klip już niebawem i wtedy będziemy mogli porozmawiać o projekcie trochę dłużej.

O: Ostatnimi czasy udzielasz się na rożnych projektach gościnnie,m.in. na mixtapie Gontara&Awiego ,po za tym niebawem ukaże się w pełnej krasie twój mixtape z Dj Bajerem.Przeprowadziłam mały wywiad środowiskowy i wiem,że zyskujesz dość pozytywny odbiór nie tylko wśród słuchaczy ale i włocławskich raperów. Jednak co ty sądzisz jeśli chodzi o włocławskich reprezentantów podziemia?

Dzięki,za miłe słowo.Powiem tutaj używając lekkiego follow'upa ale,, włocławskie podziemie jest silne jak nigdy wcześniej"pamiętam czasy, kiedy panowała tzw ,,moda na epke" i każdy,który próbował coś nawijać pchał w neta kawałki, które miały być materiałem.Teraz chyba dojrzeliśmy.Popatrz na Gangesów,jest to solidna ,wypracowana płyta, która zbiera się na pewien koncept.Gontar z Awim tak samo pokazali,jak długa praca może być owocna.Popatrz przy okazji ,,Od Akapitu Mixtape" na opinie ludzi.Nie spotkałem się jeszcze z negatywną.Mam nadzieje,że Młody Chest wrzuci niebawem coś nowego od siebie.Strasznie czekam na materiał od Koneserów, czyli Kornela zeShizim,bo powiem szczerze po singlu strasznie się zaskoczyłem pozytywnie.Wiedziałem,że będzie dobrze,ale jestem w szoku.Jest kilku młodych, którzy startują.Mamy dobrych zajawkowiczów, z którymi wiem,że w każdym momencie mogę się napić i pofreestyleować, jak chociażby Rappaz( i tutaj pragnę wtrącić,że słuchając ,, Ewangeli" w formie koncertu na ustawce stwierdzam, iż ma on swój własny niepodrabialny styl, na który czekam), czy chociażby Korek,Ziółek i spółka. Paweł, który przypomni o sobie niebawem.
Sądzę, że mamy bardzo zróżnicowaną scenę i każdy z słuchaczy znajdzie coś dla siebie.Od technicznych wersów Wera, poprzez wkurwione Pawła, czy przemyślane Awiego, do ulicznych Soyera. Myślę,że 2012 rok będzie rokiem pozytywnym, a paru ludzi stąd zrobi coś więcej niż szum na lokalnym podwórku.

O:Jeśli chodzi o teksty jesteś raczej sentymentalnym raperem? Skąd bierzesz inspiracje? To raczej życie jest twoim natchnieniem czy może zdarzyło ci się czerpać inspiracje z muzyki innych raperów?

Wiesz co wszystko czerpie się z mojego życia.Wiele przeszedłem,ale też wiem,że wiele jeszcze przede mną. Co do moich tekstów spotkałem się z rożnymi opiniami, ale takie właśnie teksty lecą prosto z mojego serca. Nie wyobrażam sobie pisać o czymś czego nie przeszedłem. To tak jakby ktoś chciał pisać o swoim samobójstwie. Dużo uwagi poświęcam słuchając płyt przekazowi. Nie lubię prostego przekazu i prostolinijności. Lubie skomplikowane teksty i nie chodzi tutaj o nałożenie podwójnych czy potrójnych rymów,ale o tak skomplikowany tekst,żeby po przesłuchaniu trzeba było pomyśleć co ktoś chciał nam przekazać. Lubie to uczucie, gdy muszę po raz kolejny wcisnąć play.

O: W takim razie kogo słuchasz? Masz swoich faworytów na scenie hip-hopowej?

U mnie faworytem zawsze jest hip hop.Lubie słuchać muzyki ambitnej,bez prostego przekazu i obranych schematów i chyba dlatego tez poniekąd kocham freestyle. Z raperów to przede wszystkim TeTris.Ceniłem go od dawna i każdy materiał biorę w ciemno.Od ,,Naturalnie" po ,,Lot 2011".Ostatnimi czasy uderzył we mnie Bonson.Wiem wiem. Wielu powie, że to smutny raper, ale sam pisze teksty o podobnym nastawieniu więc chyba może dlatego. Lubie strasznie lokalne podwórko typu Gangesiaki Azja i reszta, chociaż ostatnimi czasy bardzo brakuje mi Młodego Chesta, co muszę stwierdzić ze smutkiem, ale mam nadzieje, że wróci. Przede wszystkim Mes, który jest niepodrabiany.
Wiesz mógłbym tak wymieniać w nieskończoność, ale nie ma w tym większego sensu.
Przy okazji chciałbym zaapelować do słuchaczy,,kupujcie polskie rap płyty". My usłyszymy się szybciej niż myślicie.


O: A co z nauką? Godzisz ja i muzykę, czy raczej jedno z nich przeważa szalę?

Szczerze powiedziawszy do szali spraw,które zabierają mi czas trzeba dorzucić pracę. I tak właśnie trochę zaniedbałem sobie studia. Czy to studia wyższe, czy studio nagraniowe.
Wierze jednak w siebie i wiem,że uda mi się wszystko poogarniać.W końcu przyda mi się mgr przed nazwiskiem (śmiech).

O: Powoli wkraczamy w rok 2012. Jakie w takim razie masz postanowienia noworoczne? Czy po za wyżej wspomnianymi projektami będziesz chciał ze zdwojoną siłą poświecić się muzyce?

Postanowienia?... Ciężko stwierdzić. Na pewno muszę trochę więcej czasu poświecić szkole, wiesz zbliża się sesja. Muszę też pozamykać pewne sprawy bo najprawdopodobniej zostało mi ostatnie kilka miesięcy mieszkania we Włocławku. Projekty, tak jak wspominaliśmy, chcę podejśc na poważnie do ,,na poważnie" z korkiem jako Projekt 2 K. No i przede wsyztskim freestyle, bo nie cieszą mnie sukcesy na lokalnym podwórku, więc chce ogarnąc troche więcej, na ile pozwoli czas.

O: Na koniec spytam jakbyś podsumował rok 2011? Był owocny, dużo zmienił w twoim życiu?

,,Pozmieniało się dokoła, nie wiem czy to świat zwariował". A tak na poważnie tak, zmieniło się trochę życie prywatne,ale to chyba każdego. No i jestem już starszy o rok, bo niebawem 22 na karku. Zmienił się trochę światopogląd, i patrzenie na muzykę.





Rozmawiała : Oliwia Basiura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz